Ontmoeting onderweg

20 mei 2022 - Jülich, Duitsland

Vanochtend heb ik bij Roermond het land verlaten en ben zonder trommelgeroffel Duitsland ingetrokken.  Een mooie tocht over een onverhard pad langs de rivier de Rur. Tot Zuid Duitsland volg ik nu de route van Reitsma.  Reitsma naar Rome)
Even later kwam ik José tegen, een Antwerpse van een jaar of 70 die met fiets op de bus was gestapt naar Bologna.  Nog 3 dagen en ze was weer thuis na een tocht van een maand. Ik vroeg of ze het naar haar zin heeft gehad. ' O God, ja' antwoordde ze. 'Een heel leven lang heb ik alleen voor anderen gezorgd, 4 kinderen, 6 kleinkinderen en altijd in de verpleging gewerkt. En nu had ik alleen mezelf maar om naar om te kijken. Heerlijk'. Na zo'n gesprekje fiets ik weer fluitend verder.

Na een paar knetterende regen en onweersbuien gister en vandaag kwam de campingbeheerder net naar me toe. Storm waarschuwing vannacht, vertelde hij. Windstoten van wel 130 km en van vier kanten tegelijk! Mijn tentje is een hele lichte;  goedkoop van de Aliexpress. Ik heb 'm net tegen een dichte heg aangezet en extra scheerlijnen gespannen. Wordt spannend of ie het redt.
Verder gaat het fietsen best goed,  conditie is nog in de opbouwfase maar gaat al beter en gelukkig is het hier hartstikke plat. Alleen het achterwerk is pijnlijk maar wat wil je ook als je pas 2 dagen daarvoor aan een nieuw zadel begint. Veel zalf smeren.

Onderweg bij Arnhem

Kraai is doodVergeving in Afferden

1. Rob:
    20 mei 2022
    Ik denk zo dat je op de camping bij het meer staat ? Mooie plek ! Succes met de storm, dan weet je meteen of je tentje goed is
  2. Inge:
    20 mei 2022
    Fijn dat je lekker op weg bent! Ik heb dat stuk omgekeerd gefietst. Heerlijk die ontmoetingen onderweg, ik had er ook een spelletje van gemaakt om te spotten of het Reitsma-fietsers waren. Criterium 1, Hollanders, 2: het boekje! Hou alles heel en veel plezier!
  3. Margot:
    20 mei 2022
    Heerlijk al die blogs van de Ruysen - On - tour. Fijne tocht Frank!
  4. Selle:
    20 mei 2022
    o jeetje! Ergens binnen schuilen?! FIjn dat het verder goed gaat!
  5. Frank:
    21 mei 2022
    @rob: helaas, hier sta ik op een veldje naast enorme camperparkeerplaats. Bijna aan de snelweg. Storm viel enorm mee, tent heeft het goed gedaan.
  6. Ap:
    22 mei 2022
    leuk om te lezen , Frank.
    Staat jouw reis nog in n bepaald thema?
    Wat is je reisdoel?
    Liefs,
    Ap
  7. Frank:
    22 mei 2022
    Ap het thema is : 'onderweg is het ook mooi'. Mijn reisdoel is Griekenland.
  8. Ap:
    16 juni 2022
    Hallo,Frank. Ben je met je reisblog gestopt? We zijn dol op reisverhalen.
  9. Frank:
    16 juni 2022
    Nee hoorcAp, binnenkort komt er weer wat. Onderaan de pagina, bij kopje Mailinglist kan je je emailadres opgeven, dan krijg je automatisch een mailtje als er een nieuw verhaal is. Hoef je niet elke dag in spanning te kijken 😀