RIJN

22 mei 2022 - Boppard, Duitsland

En na 4 dagen fietsen stond ik gisteravond plotseling aan de Rijn, net onder Bonn. Dan voel je je pas echt in Duitsland. Kastelen,  rotsen, industrie die er toch altijd weer wat verouderd uitziet, grote rijnaken en passagiersboten voor het beroemde reisje. Het is druk in het smalle dal met auto's, treinen, schepen. Maar ook veel toeristen en omdat het zondag is ook extra veel fietsers. Niet alleen maar dagjes mensen maar ook veel doortrekkende lange-afstand-fietsers. Voor het Duitsland gevoel (en gewoon omdat het lekker is) heb ik in Koblenz mijn eerste broodje Bradwurst gegeten met een enorme klodder mosterd. Smullen!!

Vandaag en morgen gaat het verder langs de Rijn, daarna duik ik het binnenland weer in.

Rijnviaductopschrift viaductErehaag

1. Inge:
    22 mei 2022
    Geweldig, heel veel plezier en kennelijk heb je de regen overleefd!
  2. Joost:
    22 mei 2022
    Gaat goed, Frank, zo te lezen. Ga zo door. Heb je iets van de 'tornado's' gemerkt tijdens het noodweer afgelopen week? Hoe is je medische toestand momenteel?
  3. Rob:
    22 mei 2022
    O, ja, dat viaduct, ik herinner het me weer. Hartstikke leuk om te lezen en de foto’s te zien. Fijn dat t goed gaat
  4. Bert:
    23 mei 2022
    De dagelijkse spanning voor de etappe van morgen. Ik voel de opwinding met je mee. Heb je een goeie fiets? Kun je daar een foto van maken? Met bagage! Dan komt het allemaal nog iets dichterbij. Veel plezier.
  5. Tea:
    23 mei 2022
    Wat een leuke fietstocht! Inspirerend en het brengt weer terug hoe leun het fietsen is.
    Veel plezier!
  6. Margot:
    23 mei 2022
    Jammer dat je woensdag nog niet in Tirana bent als Feyenoord wint😘
  7. Frank:
    24 mei 2022
    Als ik nou zeker wist dat ze gingen winnen had ik wel een beetje harder doortrapt. 😀
  8. Lianne:
    25 mei 2022
    Wat een end weg ben je al! Hoe is het met het gatje?
  9. Joost:
    25 mei 2022
    Heel leuk om je belevenissen te lezen. Ralph ziet er nog goed uit voor een leven 35 jaar ondergronds. Leuk hoor, dat soort contacten; mensen met interessante levens ontmoeten.