Tulpen

10 juni 2022 - Obdach, Oostenrijk

De campings zijn langs de route niet dik gezaaid op de meeste plekken, je hebt het niet voor het uitkiezen. Wild kamperen is hier verboden en er schijnen dikke boetes te worden uitgedeeld, bovendien moet ik toegeven dat zo'n warme douche aan het eind van de dag wel erg lekker is. Gisteravond kwam ik terecht op een camping bij Weisskirchen in der Steiermark waarvan de naam zo ongeveer luidt: Caming50plus - no kids- no dogs.  Zo staat het zelfs op de -stevige- rekening die je krijgt. Mijn reisgezelschap voldoet aan alle criteria, dus daar op een overgeschoten stukje gras mijn tent neergezet. (Te) vlakbij het overdekte terras. Vanavond was het Grillabend en daar kwamen een stuk of 30 campinggasten op af met jawel live muziek.  Een meneer met een grote trekzak die de hele avond liedjes zong, muziek maakte en seksistische grappen opdiste over vrouwen die altijd zeuren en mannen die niks mogen. Hij kondigde aan dat hij ons zou laten genieten van de Steiermarkse cultuur. Dus werd het erg veel Tralala, hopsasa en falderaldera; handen in de lucht, meezingen en inhaken maar. Gelukkig was er ook nog een jarige Heinrich, dat was weer een gezellig meezing moment voor het vooral Duitse en Nederlandse publiek. Aan het einde kwamen er nog wat verzoeknummers langs en Heinrich ging luidkeels zingen wat hij wou horen. Daar was onze performer helemaal niet van gediend en hij vroeg bits of Heinrich soms ook zijn accordeon wou hebben. U was een fantastisch publiek riep de Steiermarkse cultuurprogramma aan het eind en ik kon gaan slapen. Maar het duurde nog lang voor de melodie van Tulpen aus Amsterdam ook uit mijn hoofd was verdwenen.

1. Joost:
    10 juni 2022
    Wat een ellende! Maar ja, je moet maar denken 'het kan niet elke dag hosanna zijn'. (Wel heel erg leuk om je avonturen te lezen!)
  2. Inge:
    10 juni 2022
    Toch wel fijn dat je die culturele uitwisseling mag meemaken-)
  3. Rob:
    Gelukkig maar dat die 50-plussers het niet al te laat maken
  4. Bert:
    10 juni 2022
    Aan de hoeveelheid tekst te oordelen, was dit tot nu toe een van de betere ervaringen op deze reis. 😊
  5. Frank:
    12 juni 2022
    De campings in Duitsland en Oostenrijk die ik nu gezien heb zijn weinig bijzonder, veel campers en caravans netjes op een rij, weinig gras of alleen een kale wei, beetje saai ingericht. Wel altijd prima douches en wc's. Maar vannacht stond ik op een prachtige camping in de bergen van Slovenië. Dus dat belooft wat!
  6. Lianne:
    11 juni 2022
    Nou Frank, misschien een frisse duik in de Wolfgangsee en op naar nieuwe plek waar je beter kunt slapen! Ben benieuwd of je al veel hoogteverschillen ontbeert en hoe de scheen daarop reageert! Jodelahitie!!!